woensdag 29 augustus 2012

Hoe val je af?


Er zijn talloze boeken geschreven over hoe men zou kunnen afvallen. Je ziet ook alle bekende acteurs/actrices op tv die een strak lichaam hebben en ons beloven dat wij het ook krijgen, als wij hun manier volgen. Ik kan jullie vertellen dat dat allemaal onzin is. De meeste acteurs hebben al een goed lichaam voordat ze de industrie ingaan, ze houden ons voor de gek. Geloof mij maar. Ik ken genoeg mensen die pillen hebben gebruikt, shakes hebben geprobeerd. Niets helpt behalve bewegen. Door shakes val je wel af maar je komt twee keer extra aan als je stopt. Je kunt niet leven met shakes, dit houd je bijna nooit je hele leven vol.

Pillen
Pillen nog een voorbeeld, ook een onnozele manier om af te vallen. Een vriendin van mij had afvalpillen gebruikt. Ze viel een aantal kilo's af toen ze er mee stopte kwam ze weer aan.

Beweging
Nu heb ik iets bedacht en dat werkt echt geloof mij maar. Ik heb vroeger veel gesport. Op het moment dat ik sporte kwam ik nooit aan. Op het moment dat ik stopte kwam ik heel veel aan. Ik schrok me dood toen ik een keer op de weegschaal ging staan. Ik woog ineens 60 kilo. Terwijl ik altijd 50 kilo woog. Ik kwam 10 kilo aan. Mijn broer raadde me iets aan veel bewegen. Ik dacht die lult maar wat. Ik had geen geld meer om naar de sportschool te gaan dus ik stelde alles steeds uit. Ik zag wel dat mijn broer inmiddels 15 kilo was afgevallen en dat alleen door thuis te sporten. Een keer ben ik naast hem gaan staan om te controleren wat hij allemaal deed. Dit was zijn schema in het begin. Je moet alles rustig opbouwen je mag dus niet de eerste dag ineens 40 minuten gaan sporten.

Schema:
15 minuten rennen
10 minuten springen
5 minuten rek en strek oefeningen.

De rest heb ik helaas niet onthouden ik heb de schema aangepast.

10 minuten rennen
5 minuten springtouwen
20  minuten fietsen (hometrainer)
10 minuten rek-strek oefeningen, been strekken, armen strekken enz.

Ik heb het lang volgehouden je valt niet ineens 10 kilo af of zo maar het is wel zo dat je niet meer aankomt. Daarnaast moet je op je voeding letten wat ik overigens niet doe. Ik zal het proberen. Goed ik eet niet veel vet maar wel veel zoetigheid en daar moet ik vanaf dan helpt het wel. Bij mijn broer tenminste wel. Ik houd jullie op te hoogte!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

binnen 24 uur een reactie

Mijn foto
Hallo allemaal, Wij zijn drie meiden die deze blog beheren. Sherry, Ikra & Hina. Wij hebben alledrie iets gemeen: lezen.

Bloglovin

Volgers